8 Eylül 2015 Salı

Oh My Ghost Kore Dizisi Tanıtım: İzlemeyen Çok Şey Kaybeder


Selam! 2015 yapımı bir diziyle karşınızdayım.

Oh My Ghost; sadece başrolleri değil tüm yan karakterleri de ayrı ayrı sevip benimsediğim bir dizi oldu. Bundan dolayı sanırım; dizi bitince şöyle şurama bir öküz oturdu. Sanki uzun süredir yanımda kalan yakın arkadaşlarımdan ayrılmışım gibi.. Kore dizisi sevenler ne kastettiğimi anlamışlardır. Herkesin birkaç dizisi vardır böyle dizi bittiğinde boşluğa düştüğü. Öyle değil mi?

Konusundan ve oyuncularından bahsedecek olursak;

Bakire bir kız olan Shin Soon Ae’nin ruhu öldükten sonra bakire kiniyle Dünyada kalıp hayalet olarak yaşamaya başlamıştır. Bu hayaletin birkaç ay içinde kin sorununu çözüp gökyüzüne yükselmesi lazımdır yoksa insanları ele geçirip kötü şeyler yaptıran kötü bir ruha dönüşecektir.

Shin Soon Ae 


Bir başka kızımız olan Na Bong Son, hayaletleri görüyordur. Geceleri hayaletler yüzünden uyuyamadığı için gündüzleri çalıştığı restoranda uyuyakalıp soruna neden oluyor ve hoşlandığı adam olan Şef’ten azar yiyordur. İçine kapanık, sürekli özür dileyen bir kişiliği vardır.



Başrol erkeğimiz Şef’in; insanlara sert davranan ama bunun altında aslında etrafındaki kişilerle derinden ilgilenen bir kişiliği vardır. Kore’nin en ünlü şeflerinden birisidir. Ortaokulda baskı gördüğü ve arkadaşlarından sürekli özür dileyen bir tip olduğu için, eski haline benzettiği Na Bong Son’u böyle görmek onu sinirlendiriyordur.



Bir gün Şef’in sinirlenip Na Bong Son’a mutfağa ait değilsen buradan ayrıl demesiyle işi bırakan Na Bong Son, etrafta üzgün üzgün dolaşırken o sırada bir Şamandan kaçmakta olan hayalet Shin Soon Ae saklanmak için onun içine girer. Fakat vücutla frekansları tam uyuşur. İstese de bu vücuttan yeniden çıkamaz. Bir süreliğine Na Bong Son gibi yaşamaya başlar ve işe geri döner. Böylece Na Bong Son, Shin Soon Ae ve Şef’in kaderi başlamıştır.

Buradan sonrası SPOİLER içerebilir.

Shin Soon Ae’nin eğlenceli kişiliği dizi boyunca beni benden aldı. Özellikle bir 7-8. bölümlere kadar diziyi Shin Soon Ae götürdü diyebilirim. Kızın içine girsin hiç çıkmasın istedim. Çünkü Na Bong Son ne zaman gelse işler sarpa sarıyordu. Tabii sonra kişiliğinin düzelmesiyle ona da ısınmadım değil. Yine de Shin Soon Ae JJang! : )

Şepp… “Bir erkek bu kadar güzel sevebilir” dedirten bir adamdı. Shin Soon Ae üstüne saldırdığı zaman davranışları çok komikti. Utanmaları filan çok şekerdi.

Sonra mutfak tayfası çok şamatalı kahkahalı sahneler sundu bize.

Şu Sos Şefi biraz sinirimi bozuyordu gerçi. Sinir bozucu davranmasının nedeni olarak yalnızlığını, lisede baskı görmesini filan bahane eden flashbackler  geçtiler ama ben ısınamadım yine de. Valla üzülemedim de ne yalan söyleyeyim. Sos Şefini sevdiğim tek yer; son bölümde Na Bong Son gelince “Ya! Na Bong Son! Seni bir daha görürsem bi güzel… sarılacaktım” deyip sarılması sonra grupça dönmeleri filan. Aigooo çok tatlılar çok.



Joon’u sevmeyen yoktur sanırım aramızda? Uzun boyu,  güzel yüzü, muhteşem kişiliğiyle gönlümüze taht kurdu valla. Genelde ikinci adam ve kadınların girdiği “ya benim ol ya kara toprağın” psikolojisine girmeyip çiftimizin başına çorap örmediği için ayrı bi sevdim.

Şef’in annesi kimi yerde planlarımıza ters işler yapıp sinirimizi bozsa da renkli bir kişilikti. Şamanla olan sahneleri sıkmadan izlettirdi. Ablası da çok güzeldi. Taktığı takılar, tokalar filan çok zarifti. Kadın kendi de çok zarif zaten. Tekerlekli sandalyede otururken bile o balerin aurasını sezebiliyorsun. Çoğu yerde “Ahh şu kadının başına bu gelmeseydi kim bilir ne kadar parlak bir geleceği olurdu?” diye düşündüm. –Burada da yazarın dizideki karakterlerle nasıl bağdaştığını görüyorsunuz. Hikayedeki karakter gerçekmiş gibi geleceğinin parlaklığını düşünüyor.-

Kısaca Oh My Ghost;
Oyuncuları ve yansıttıkları samimiyetle insanı kendine bağlayan bir diziydi. Hikayenin sonunu görebildiğiniz; ama küçük ayrıntılar ve o ayrıntılarda gizli mutluluklar için bir sonraki bölüme geçmeyi hevesle beklediğiniz bir dizi. Bol bol kahkaha attıran bir dizi.


İzleyin be yaa : )

6 yorum:

  1. kore dizilerini izlemeyi bıraktım yani bu senelik. anca bir daha yaza başlarım izlemeye.
    ama bi heveslendim ki yazını okuyunca. hemen başlayasım da geldi..
    bilemiyorum ne yaptın bana yaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha :) Dizinin marifeti :) O da çok güzel olmasaymış ama :)
      Yaz da bitti bitiyor artık benim de Kore dizilerini diğer yaza bırakma vaktim geliyor mu ne :( O zaman boş vakitte izlenecek diziler listenin başına ekle, sonra izlersin :)

      Sil